Draga 12 Kasım 2008 Çarşamba


Avrupa Yakası'nın bu sezon nasıl başlayacağı herkes için bir muallaktı..Malum ayrılan oyuncular ortalığı aleve vermişler ve halkımız bu çıkan kişiler yerine gelicek yeni yıldız oyuncuları merakla bekliyorlardı..Herkesin dilinde Şener Şen ismi vardı Antepten gelen enişteyi canlandıracak diye..Zaten Ata'nın gelmesi büyük eksikliği kapatmıştı bana göre..Yeni bi oyuncuya alışmakta belki biraz zor olacaktı..Ve Gülse Birsel sağ gösterip sol vurdu diyebiliriz yaptığı hamle ile..Elindeki bin bir çeşit karaktere bürünebilen bir Binnur Kaya var ken dışarılarda aramadı çözümü ve aldı onu Şahika ve Osman Koçarslanlı'nın halası olarak Dilber Halaya büründürdü..
İşin aslı çok içimizden bir karakter olduğu için tutuldu..Açık sözleri,cadılıkları ve hareketleri hepimizce kahkaha reaksiyonlarına dönüştü..Her hafta onu izlemek için (ki Ata için izlerdim bi tek) Avrupa Yakası manyağı etti bizi..
Şimdi ondan bi kaç sözü kullanmak gerek..Önce onu anlamak için Gülse Birsel'in yayınladığı sözlüğe bakalım..
* Hoşşik: Yalaka, karaktersiz, ukala
* Dinelmek: Ayakta kalmak
* Banadura: Domates
* Gındırık: Aralık
* Gıllik, gıllicik: Küçük, küçücük
* Sası: Tatsız, yavan
* Zebil gibi: Çok, gereğinden fazla
* Hatın kız: Hanım kız
* Booy boy: Eyvaah eyvah
* Bahele: Bak hele
* Çekticeği damar kurusun: Çektiği damar, soy, kurusun
* Soykası batasıca: Soyu sopu batasıca
* Zaar: Zahir, herhalde, öyle görünüyor ki
* Kele: Ayol
* Cıvır: Diri, genç
* Avel: Aptal
* Cibilliyet: Geçmiş
* Bici bici: Adana'ya özgü, nişasta, gül suyu ve buzla yapılan bir tatlı
* Gadasını almak: Derdini, belasını almak
* Zumzuk: Yumruk

bağa girdim yaprağa
doyamadım sarmağa
o yar benim olmadan..
girmem gara toprağa..
-niye dineliyorsün osman otursana guzuum
-yok, yok böyle daha rahat hala
-basurun mu var?
-hayır hala
-utanacak bişey yog oğlum, ne utanıyon oğlum bende de var
-yok hala
-oğlum babanda da var bahattin amcanda da var, bütün ailemizde var çok şükür, çok et yiyörük ondan olüyor, zenginlikten olüyor, ne utanıyorsun oğlum, gurur duy
- öff
-Hasta benim ogluuum, hasta benim guzuuum, gıçıııın uzerine oturamiyor yavruuuum, giyamam gubban oluruuuum, ayahta dineliyor hep "Sabah kalktığında guru gayusunun üzerine bi bardah su içiyörsün, hemen alttan açiyör..."
-Sen bırak olum bu gızı. Gullan at. Bis sana meyremi alacaq guzuuuum. biz sana meyrem'i alacaak ya?
- ya ben meryem'e karşı bi şey hissetmiyorum ki hala! meryem ayrıca şişkonun teki!
- şişkonun güzeli oolum, genc irisi. bakale, meyrem'in bi elleri var, böyle hamur açmışın gibi, yumuk yumuk. her bi barnağının boğumuna bi fındık oturtursun, o kaddar güzel gız.

0 yorum: