Draga 10 Nisan 2008 Perşembe

Umut isminde lösemili bir çocuğa trombosit lazım oldugunu duyunca öğrendim acı gerçeği..Yıllardan bu yana kandırıldığımı..Acı ve komik ne diyorduk biz buna traji-komik mi???
Nasıl isimlendirildiğini bilmesemde başıma gelen berbat olaylardan birisiydi..B Rh- kana ihtiyaç duyuluyordu.Benim B Rh- (!) ya hemen aradım telefonu karşımda acılı bir dede vardı.Torununun bu yaşam savaşında o da eline almış kazma küreği savaşiyor bu zalim hastalıkla..Antibiyotik kullandığım için verememiştim ilk ihtiyaç duyulduğu zaman ve kendi kendime yıkılmıştım orada bi çocuk kan bekliyor ve ben veremiyorum diye.Bi daha arayacapız dediklerinde hemen ilaçları bi kenara attım.Ve beklenen telefon dün geldi hemen koşa koşa gittim.Kan bankasına gittiğimizde bişi dikkatimi çekti.
Duvardaki levhada donor(Gönüllü Verici) yazıyordu..Ehh gönüllü veririm ben zaten hep diyerek yol aldım içeri..Testler için kan almaları gerekiyordu ben o an anladım dünyanın kaç bucak olduğunu ve o iğnecikten ne kadar korktuğumu

Hemşireler herzamanki sahte gülümsemeleriyle(ki ne kadar katana oluyorlar..) bişick olmucak bak sinek ısıracak..Aaa uçak geçio..diyerej batırdı o kahrolasıca iğneyi.Benim kanım B Rh- ti hayatım boyunca bana öyle söylendi.Testlerin bitmesi için 2 saate yakın bekledik ki ne bitmek bilmez saatlerdi..Destek olsun diye bi arkadaşı aradım ismi lazım değil baş harfi Mihail! kendisi iğne görünce bayılan bi cinsmiş anlamış olduk..Korkularıma korku kattı bende çareyi helallik istemekte buldum..
Beni sonunda trombosit almak için bi koltuğa oturttular..Ohh ne rahat bi koltukmuş bu böyle derken,tepemde bitti birisi hemen aldığı gibi o kalın iğneli boruyu zaaannkkkk die soktu..(bu ses pek uymadı sanırım:)) Ölece kalakaldım ama bekle bekle nere kadar 1 saate yakın bekledim.Bu çocuğa acil trombosit lazım ya B Rh- birisinden bende oyum(!) sözde..Ben acılar içinde kıvranıyorum o kalın iğne kolumdayken.Gözümün önünden film şeridi gibi geçti durdu hayat..
sonunda adam yaklaştı bana..Aa ibrahim bey sizin kan grubunu pozitif(+) miş dedi..Ben ''neaaa nasil olur'' diye sinirlendim 2 saat testler için beklemişiz etmişiz kanimin bi + mi - oldugunu bilemediler..
Allahtan o kan bi başkasına yaradı..Yoksa sevap işleyememiş olacaktım.Ama kolum morarı ve şişti..bi daha kolay kolay atlamam veya kan grubumu unutmam.Yaw nasıl anlamazlar anlamadim ben 1 aat orada kan verdim insan bastan bakar uyarir dimi yok..yok...
Beyse yıllarca kendimi negatif hissederken pozitif bi kisilikmisim..
Herkes Umarım Bu Konuda Daha Duyarlı Davranır..!!

12 yorum:

Adsız dedi ki...

babaannemin bir lafı vardır hastahaneler için söylediği;


allah düşürmesin başımızdanda eksik etmesin diye ...



ama sağlık hizmeti konusunda hasanelerimiz hakikatten iç ler acısı bir durumda.... geçen gece acil e gittiğimde bir kez daha anladım ..


neyse geçmiş gitmiş olsun diyelim ...

Draga dedi ki...

Hayırdır hastanelerde ne işin var..çoook geçmiş olsun diyelim sanada..
bana hatıra kocaman ve git gide büyüyen bi morluk oldu..:(

Adsız dedi ki...

sol el baş parmağım şiddetli bir darbe ile yerinden çıkıp 180 derece geriye yatıp boslu boyunca orada kalınca müdahele için ve olası ihtimaller göz önünde bulunsun diye acil e gittik tee oradan yani ... şimdi daha ii ama 10 parmağımda 9 marifet kaldı :)

Draga dedi ki...

LoL..kusura bakma su 9 marifete gülüom yoksa coook gecmis olsun cidden kotu bi durum..acil şifalar..
ki bende maalesef saysan 3-5 anca marifet cikar..:D

Semih dedi ki...

say bakalım. nelermiş bu marifetler? merak ettim şimdi =)

Draga dedi ki...

seni sürekli bu bloga bakma ihtiyaci duyduran seyden baslayalim mi semihcik:D

Semih dedi ki...

bak bak bak. paşadaki havaya bak =D yarın öbür gün bizede bakmazsın artık...

Draga dedi ki...

Yawrum ne ka para o ka köfte..:)
Bu akşam ki satışı unutmucam haberin ola..Bana hayranlığını belirten bol bol yorum yazmakla cezalısın..:D

Semih dedi ki...

Her konuya yorum yazarım ama alakasız olursa karışmam. Hem satış yaptıkta ne oldu? Ortada kaldık =) İbo beni affet :D

Draga dedi ki...

alakasız olsun ahlaksız olmasın yeter..yaz kuzum sen..

Semih dedi ki...

küstüm şimdi ama :( ben hiç öyle şeyler yazar mıyım? tanımadın mı beni üç günde... konuya geri dönelim :) bir bakıma iyi olmuş. kan grubunu öğrenmişsin bu sayede. Allah korusun acil bi durumda yanlış kan verilseydi. En iyisi en yakın sağlık merkezinden kan grubu test sonucunu alıp kimliğe yazdırmak. Ehliyet varsa onda yazıyor zaten.

Draga dedi ki...

iyi oldu ya..kakılmış gibi heryanım morluk içinde..hayvan bora herif..patlatmış damarımı her geçen gün büyüyo yaa..eroinman sanio millet..:D